Amerykański łańcuch dostaw morskiej energii wiatrowej osiąga ważny kamień milowy w postaci chrztu pierwszego w historii amerykańskiego statku do obsługi morskiej energetyki wiatrowej (SOV), który odegra kluczową rolę w umożliwieniu krajowej produkcji energii i wzmocnieniu niezależności energetycznej Ameryki. To statek dla techników zajmujących się obsługą północno-wschodnich farm wiatrowych Ørsted.
Kalypso Offshore Energy podpisał list intencyjny (LOI) z Royal IHC w sprawie budowy pierwszego w USA innowacyjnego statku do układania kabli (Cable Lay Vessel) zgodnego z ustawą Jones Act. Jednostka będzie zaangażowana przy pracach związanych z budową morskich farm wiatrowych na amerykańskich wodach.
Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
Chartwell Marine ogłasza współpracę z VARD w celu wprowadzenia nowej jednostki do zadań serwisowych, tzw. "Midi-SOV". Statek, który ma trafić na rynek amerykański i europejski już w przyszłym roku, ma zaprezentować efekt połączenia specjalistycznej wiedzy obu przedsiębiorstw w celu budowy jednostek morskich przeznaczonych do transferu pracowników i zadań serwisowych, zapewniając zupełnie nowe rozwiązanie dla ciągłego wyzwania, jakim jest rozwój morskiej energetyki wiatrowej na całym świecie.
Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora.
W USA rozpoczęto budowę pierwszego w Stanach Zjednoczonych statku serwisowego (SOV) dla farm wiatrowych, spełniającego wymogi Jones Act. Jednostka będzie wspierała realizację projektów morskich deweloperów Ørsted i Eversource.
Stowarzyszenie Offshore Marine Services Association (OMSA) dokonało niezwykłego odkrycia: holownik pod holenderską banderą i z holenderskim kapitałem przepłynął przez Atlantyk i wykonał przynajmniej jedno zadanie na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej. Obecność tego statku wydaje się przeczyć oczekiwaniom, że sektor statków roboczych objętych Jones Act będzie miał wyłączny dostęp do kontraktów na holowanie i obsługę projektów związanych z morską energią wiatrową na amerykańskim szelfie kontynentalnym - jeśli niekoniecznie na
Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
Bleutec Industries z siedzibą w Houston zaprezentował to, co opisuje jako transformacyjne rozwiązanie w zakresie transportu i instalacji morskich farm wiatrowych, które również integruje zdolności do wykonywania rozruchu, operacji i konserwacji oraz działań likwidacyjnych.
Konsorcjum firm Great Lakes Dredge i Dock Corporation z siedzibą w Houston (NASDAQ: GLDD) i holenderskiej Van Oord otrzymało kontrakt na prace związane z podwodną instalacją dla morskich farm wiatrowych Empire Wind I i II u wybrzeży Nowego Jorku.
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii